Rozsos kenyér tejsavóval




























A múltkor kipróbáltam 4 savós kenyérreceptet - ez volt az egyik.
Nagyon bejött, egyáltalán nem keserű, és nagyon laza ahhoz képest, hogy rozsliszt is van benne.
A receptet itt találtam.

Hozzávalók:
200 g teljes kiőrlésű rozsliszt
400 g vagy kenyérliszt
2 dl savó
2,5 dl víz
12 g friss élesztő
2 tk só
1 tk cukor

A liszteket és a sót összekeverem. A langyos savóba belekeverem a cukrot, majd belemorzsolom az élesztőt. Amikor felfutott az élesztő, beleöntöm a lisztbe. Hozzáöntöm a langyos vizet, és jól összekeverem. Dagasztottam kézzel is, és egyszerű kézi robotgéppel is - ez utóbbi gyorsabb, de mindkét módszer megfelel. Liszttel megszórom, konyharuhával lefedem.
Kb egy óra kelesztés után (amikor a duplájára nőtt,) kézzel kissé átgyúrtam, majd újra kelesztettem. A második átgyúrás után a sütőedénybe teszem (én egy nagy, fedeles jénaiban szoktam sütni). Hagyom újra megkelni, majd késsel bevágom.




Fedéllel együtt sütöm. Amikor már majdnem kész, leveszem a fedőt, hogy még egy kis színt kapjon.