Magos kenyér savóval




























Elfogyott a joghurtom, így olyan kenyérreceptet keresetem, ami nem tartalmaz semmi "extra" hozzávalót..
A mindmegette honlapján találtam egy receptet, ami bevált.

Hozzávalók:
2,5 dkg élesztő
3 dl savó (vagy langyos víz)
3 dl langyos víz
4 teáskanál cukor
90 dkg finomliszt
1 tk sikér
1 cs. aszkorbinsav
2 teáskanál só
3 evőkanál olaj

Elkészítés:
A lisztet összekeverem a sóval. A langyos savóban elkeverem a cukrot, majd beleteszem az élesztőt.A felfuttatott élesztőt hozzáadom a liszthez, majd a vizet és az olajat is.
Géppel szoktam dagasztani, de ezt a kenyeret éjjel készítettem, így kézzel dagasztottam (10 percig). Nem tudom, hogy ezért-e, de sokkal légiesebb lett a kenyér.
Aurorakr instrukciói alapján 2 órán át kelesztem konyharuhával leborítva, pokrócba csavarva. Egy újabb, de most már rövid dagasztás után 1 órán át pihentetem. Egy újabb átgyúrás után formázom, a sütőedénybe helyezem, majd nedves konyharuhával takarom. Ráhelyezem a sütőedényem tetejét, és újra bebugyolálom a pokrócba.
Kb. fél óra múlva megkenem tojással majd megszórom magokkal.
A belsejét csak órákkal a sütés után fotóztam, de még így is egész szép volt.