Csokis márványkalács savóval




























Ezt a receptet Trollanyu oldalán láttam, és íme itt található az eredeti forrás (képekkel a hajtogatásról).

Hozzávalók:

A tangzhonghoz:
2,5 dl víz
5 dkg liszt

A csokis réteghez:
8 dkg liszt
20 dkg porcukor
4 tojásfehérje
3,2 dl tej
8 dkg kakaó
4 dkg vaj

Az eredeti recept szerint ennek a fele kell, de legközelebb ennyivel szeretném készíteni - a képek magukért beszélnek, hogy miért. Én nem kiflit készítettem, így nem lett annyi csokicsík benne, de az íze miatt is kipróbálom egyszer dupla töltelékkel.

A tésztához:
kb. 70 dkg liszt
4 dkg tejpor
20 dkg tangzhong
8 dkg cukor
1/2 teáskanál só
5 dkg tojás sárgája (2 nagyobb vagy 3 kisebb)
2,3 dl langyos víz vagy savó
1 cs. szárított élesztő
5 dkg vaj


A tangzhonghoz a vizet és lisztet csomómentesre keverjük és addig főzzük, míg sűrű, alig keverhető nem lesz. Letakarjuk fóliával, hogy ne hártyásodjon, majd félretesszük hűlni.

A csokis töltelékhez robotgéppel összekeverjük a lisztet, a cukrot és a tojásfehérjéket, majd hozzáöntjük a langyos kakaós tejet. Folyamatos kevergetés közben sűrű masszává főzzük.
Folpackra simítjuk téglalap alakban, majd lehűtjük.

A tésztához először az élesztőt futtattam fel a cukros savóban, majd a többi hozzávalóval összekevertem.
A tésztát két-háromszorosára dagasztottam, majd téglalap alakúra nyújtottam. Ehhez segítséget itt találhatsz.

A tésztát igyekeztem kétszer olyan szélesre nyújtani, mint a csokit. Középre tettem, majd ráhajtottam a két fél oldalt. Így a csoki alul-felül egyszer volt bevonva tésztával.
90 fokkal való elfordítás után ugyanígy be kell hajtani a tésztát, majd formázhatunk kalácsot (feltekerve), vagy kinyújthatjuk, és kis háromszögekből kiflit formázhatunk.
Idő hiányában én maradtam a kalácsnál. (Ha kiflit sütünk, az látványosabb lesz, hiszen vékonyabbra nyújtjuk a tésztát, és feltekerjük - így sok vékony réteg csigát kapunk. Ránézésre úgy tűnik, mintha a kifliben több csoki lenne, jobban elosztva.)

Kis kelesztés után középmeleg sütőben megsütjük.





Nagyon finom és puha. Én szeretem az intenzív ízeket, ezért fogom legközelebb dupla adag csokival készíteni, de nagyon örültem a receptnek. A tangzhong elkészítése is könnyű.