Boldog bucik savóval




Nagyon jópofák voltak Torma bucijai, így ezt is ki kellett próbálnom... :)


Hozzávalók:

A tésztához:
5 dl kenyérliszt BL80
2,5 dl teljes kiőrlésű liszt
1 tasak (7 gr) instant élesztő (vagy 2 dkg friss)
2 ek napraforgó olaj
2 ek köménymag (pirított, durvára tört)
3.5 dl langyos savó (esetleg tej vagy víz)
1 kávéskanál só
1 teáskanál cukor

A díszítéshez:
16 szem fekete bors (egész bors a szemeknek)
0.5 csokor zsálya (lehet más zöldfűszer is)

A kenéshez:
2 ek főzőtejszín (vagy tejföl)

A liszteket és a sót összekeverjük. 2 dl langyos savóba belekeverjük a cukrot, majd belemorzsoljuk az élesztőt. 
Az összes hozzávalót összekeverjük, hólyagosra dagasztjuk, majd kb. 1 óra alatt duplájára kelesztjük.
A tésztát kissé átgyúrjuk, 8 felé vágjuk és zsemlévé formáljuk. 
Sütőpapírral bélelt vagy lisztezett tepsire tesszük, majd újra kelesztjük.
Közvetlenül sütés előtt lepermetezzük vízzel vagy bekenjük tejjel (az én gázos sütőm nem ad olyan szép színt, így én egy részét tejjel, a többit tojással kentem le), majd kis félkör szájat vágunk (én kelesztés előtt vágtam bele némelyikbe, nem is lettek olyan szépek).
Borsból szemeket, zsályából, szegfűszegből, vagy amit találunk (és ehető) hajat kreálunk majd aranybarnára sütjük.
Még forrón lekenhetjük tejszínnel vagy tejföllel, hogy fényesebbek legyenek.