Pizza


Hétvégén A gyerekekkel együtt pizzát készítettünk. A receptet itt találtam: http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.hu/2012/01/bevalt-pizza-teszta-alaprecept.html
Alexa Christi oldalát nagyon szeretem, egyszer a kovászát is ki fogom próbálni! :)

Szóval a hozzávalók a tésztához:
350 g finomliszt (BL 55)
250 g kenyérliszt (BL 80)
20 g friss élesztő
4 dl víz (hideg csapvíz)
65 g olívaolaj
15 g finom só
1 evőkanál porcukor

A vízben elkeverjük az élesztőt és a porcukrot, rögtön hozzáadjuk a többi hozzávalóhoz, majd 10 percig pihentetjük (konyharuhával letakarva).
Ötször átdagasztjuk. Minden dagasztás előtt egy evőkanál olajat elkenünk a munkalapon. Az első 2 dagasztás után 10, majd 30 percig pihentetjük.

A gyerekeknek szaggattam ki kisebb korongokat, és saját maguknak pakolták rá a hozzávalókat (nem is értem, miért nem készítettem képeket).

Korábban készítettem bio pizzaszószt, amit lefagyasztottam. Most ebből vettem elő, és ezt kentem rá.
Feltétként mindenki választhatott a következők közül: Sonka, bacon, paprikás szalámi, hagyma, fokhagyma, kukorica, trappista, mozzarella.

Este téglalap alakúra nyújtottam egy adag tésztát, és megtöltöttem sonkával, sajttal. Feltekertem, felvágtam, majd a kis csigákat megsütöttem. Fokhagymás-sós tejföllel kínáltam.